×
87274778 1174951109563276 2429457498046988288 n

Läs vår lägerdagbok här och titta på bilder.

Uppdateras dagligen...

Lördag och söndag 22-23 februari

Hej alla oroliga föräldrar, här kommer en sammanfattning på vad vi har gjort de senaste två dagarna.

Resan började på Arlanda när vi checkade in våra resväskor. Några var oroliga för försvunnet bagage och andra för turbulens men allt gick bra. Vi landade i Larnaca och åkte en liten, och för vissa trång, buss till hotellet. På hotellet fick vi mackor av de otroligt snälla personalen. Sedan gick vi och la oss.

Nästa dag vaknade vi upp trötta till en strålande sol. Vi åt frukost, tränade, gick på promenad i området och åt lunch. Vädret var bra hela dagen förutom till slutet av eftermiddagspasset när solen gick i moln. Efter andra träningen fick vi fritid, åt middag och la oss.

Godnatt!

/Alexandra & Wilma E

87172929 496274314625702 3198092902697795584 n

Måndag 24e februari

idag gick vi upp 6:50 var ett helvete (stefan blir det armhävningar nu) och sen åt vi frukost klockan 7, det var jättegod frukost. Vi sjöng även för Karolina som fyllde år. Sedan hade vi träning, vi simmade 6000 meter var ganska jobbigt. Sen hade vi paus i två och en halv timme. Vi gick till havet och var på supermarketen det var kul. Sedan åt vi lunch det var gott. Sedan var det dax för pass nr 2 för dagen, passet var ganska jobbigt då det var ben och sprint men även uthållighet.
Det var jättesynd om Helena som råkade skada sig p.g.a grekiskt fuskbygge. Sedan var det paus innan middagen. Det var en fin middag. Efter det fick vi lära oss om det träningsstadium som vi är i nu vilket var intressant. Efter det hade vi en tävling där dem som vann ( Oskar och Wilma g ) en kit kat.

/Viktor & Alan

87277306 148818116219776 2036049347115745280 n

Tisdag 25e ferbruari

Dagen började som vanligt när larmet gick 6.45, då gick vi ner till frukosten som börjar sju.

Senare gick vi mot bassängen och simmade ett roligt långdistanspass, sex kilometer. Vädret var jättebra och solen sken hela träningen. På slutet av träningen när bassängtiden var över stretchade vi för att inte bli väldigt stela innan vi kunde börja gå hem till hotellet. Väl framme hade vi cirka en och en halv timme innan lunchen, då några av oss gick till supermarket och andra stannade på sitt rum och vilade.

Efter lunchen kände man verkligen av veckans alla träningar men vi gick mot andra träningen för dagen som bestod av rörelse- och styrketest, filmning och maxpulstest. Det var jobbigt men skönt efteråt då vi i vanlig ordning stretchade innan vi gick hem.

Middagen var god och sedan började vi på en lång föreläsning/utbildning för oss simidrottare. Den var intressant och efter det fortsatte vi på den traditionella kit-kat cup.

/Alma, Lisa U & Alina

87461025 552265605379714 9166836488984330240 n

Onsdag 26e ferbruari

Dagen började med en frukost buffé i hotellrestaurangen vid 7. Alla åt vanlig frukost förrutom Carl som dränkte sin mat i ketchup. Sen packade vi simväskorna och gick till träningen vid 8. Träningen idag var runt 2,5 timmar tror vi och det var långdistans i2 - i3 (typ 7000 meter för alla som orka). Sen stretchade vi och gick tillbaka till hotellet.

Efter det hade vi rast tills lunch och som vanligt gick vi till supermercado och köpte pringles för att bunkra upp till vår samling av rör på rum 2116. Killarna har spenderat ca 450kr på pringels rör på onsdagden. På lunchen var allt som vanligt, carl dränkte maten i ketchup, alla var rädda för servitriserna. Efter de gick vi på en promenad roadtrip in till Paphos stad. Där springer André varje dag tydligen. Det var så varmt att vi behövde stanna vid vägen och ta ett dopp i havet. Alla vågade tyvärr inte bada men de flesta gick i med fötterna. Inne i Paphos stad hittade vi gigantiska träsnoppar som finns i varje affär. Vi har inte listat ut varför det är så men lokalborna kansken är lite snuskiga.

Tränarna var så underbara och bjöd alla på glass. Toppvalet bland killarna var oreo och man kunde äta och titta på båtar som stod vid hamnen. Gruppen delade sig och några gick till ett köpcentrum och några gick hem. Det blev en rast där alla gjorde lite vad som helst.

Vid middagen dränkte carl som vanligt sin mat med ketchup.

David vann kit kat cupen med en bottleflip tävling i slutet på dagen.

Och nu ska vi sova.

/Oscar, Adrian & Einar

87500881 658863278193569 6339872693881405440 n

Torsdag 27e februari

Dagen började som vanligt med frukost klockan sju. Vi sjöng för Alexandra som fyllde 14 år. Sedan bar det av till dagens första pass där de som simmade längst simmade 5,4 kilometer. Efter det höll Stefan i en stretch med flera olika övningar.

Därefter gick vi tillbaka till hotellet där Helena bjöd in till massagetåg. Det var dock inte så många som kom så det blev privatmassage på rum 2114.

Sedan var det lunch därefter gick vi till simhallen för dagens andra pass. Stämningen var låg då inte särskilt många var taggade på 30x100fr, men efteråt var alla nöjda med att det klarat det. Vi gick sedan tillbaka till hotellet och vilade lite och några gick till supermarketen innan middagen.

Under middagen satt vi varannan kille varannan tjej som vanligt. Efter middagen tittade vi på Shrek i ett konferensrum och alla fick popcorn. Tränarna uppmanar alla föräldrar att inte ringa oss under måltiderna samt efter klockan 21 eftersom vi är upptagna då.

Tyvärr blev det ingen kitkatcup idag då vi såg på film och alla var trötta.

Godnatt!

/Lisa, Karolina & Liv

87638114 922453374837218 2051724757975433216 n

Fredag 28e februari

Idag har vi inte gjort så mycket. Det är samma rutiner som varje dag. Förutom att Oscar Gus fyllde år. Därför sjöng vi för honom vid frukosten.

Dagen började med en jobbig uppgång klockan kvart i sju. Sedan åt vi en god frukost. Därefter började vi vår dag med ett skönt simpass mellan 7-8000 meter. Efter simpasset gick vi till våra rum och var mycket trötta. Klockan 12:30 åt vi lunch. Det var inte lika gott som de tidigare luncherna men ändå trevligt. Klockan 14:00 hoppade vi i vattnet
andra gången med en skinande sol på en klarblå himmel. Det var inte lika långt pass nu. Passet bestod av prog 50- och 100 som var relativt jobbigt men kul. Efter det andra passet åt vi den sista middagen på lägret! Mysigt och trevligt där hotellet och tränarna bjöd på läsk till maten. Gott!

Dagens vinnare i den dagliga kitkat kuppen var David och Oscar. Nu ska vi gå och lägga oss för lite sömn innan det sista passet imorgon. Tack och hej!

/Carl, David och Markus

87645700 672647260171007 8219916807192969216 n

Lördag 29e februari

Dagen började med frukost som vanligt kl 7. Sista frukosten var nu uppäten och nu bar det av mot lägrets sista träning. Ett varierat pass med ben, arm, ss i sol och moln som avslutades med lagkapper. Efter 4 lagkapper stod det lika mellan alla lag eftersom att alla lagen blev diskade på sista lagkappen.

Senare vid kl 12 checkade vi ut ur våra rum. Vi åt vår sista lunch på hotellet och tackade personalen för maten under veckan. Lite senare hölls en föreläsning om planering och prioritering och massa annat. Föreläsningen avslutades med en kahoot då Jennifer vann quizet.

16:30 gick bussen mot flygplatsen. Det var samma chaffis med samma dunjacka som körde oss till hotellet för en vecka sedan. När vi kom fram till flygplatsen var det mycket folk vilket innebar väldigt långa köer. Efter vi hade kommit igenom alla kontroller bjöd André oss på burger King till middag. Efter middagen gick vi mot gaten och boardade planet. Nu är vi i luften påväg mot Sverige och är snart hemma.